Notícies

divendres, 27 abril, 2018 - 15:00

A 4t CMP, a l’hora de castellà, la comprensió lectora es treballa de manera cooperativa.

Els diferents grups de l’aula estan dividits en 4 membres amb una tasca diferent (portaveu, secretari, coordinador i ajudant). Un text es divideix en 4 parts diferents. Es donen dos minuts per llegir cada part. A la primera part el/la portaveu haurà de resumir allò que ha llegit als seus companys, el secretari/a farà una pregunta que contestarà el coordinador/a sobre la part que han llegit. Finalment l’ajudant/a dirà com creu que seguirà el text. A la segona part les tasques avancen cap a la dreta, és a dir, és el secretari/a qui comença resumint el text i així successívament. D’aquesta manera, al final de la lectura del text, tots han participat en la comprensió aportant des d’una vessant diferent.
Cal aclarir que, a la darrera part, quan el text s’acaba ja no es pot dir com seguirà el text i, en aquest cas, la tasca del coordinador/a, que és qui tanca l’activitat, serà inventar-se un final diferent.

Categories

Històric